JAK PRACUJEME:

Práce s klienty je založena na následujících zásadách, jejichž striktní dodržování patří mezi stěžejní principy naší činnosti:

PŘÍPRAVA:

Před zahájením jakékoli spolupráce s klientem věnujeme velkou pozornost vyjasnění vzájemných očekávání.

V rámci tohoto kroku jsou objasněny:

  • předpokládané přínosy celkové spolupráce i jejích jednotlivých etap – projektů a předpoklady úspěšné spolupráce,
  • rozhodující metodické nástroje, zkušenosti a praktický postup, které budou v rámci spolupráce - jednotlivých projektů aplikovány.

Nezřídka je spolupráce zahajována specificky zaměřeným seminářem, v rámci kterého předchází k objasnění výše uvedených bodů dostatečně podrobný odborný výklad tak, že vrcholoví pracovníci klientovy společnosti mají od začátku dostatek informací pro specifikaci jak cílů spolupráce, tak jejích rozhodujících etap.

I když je většina našich vztahů s klienty dlouhodobá (spolupráce často trvá 3 i více let a jen výjimečně se omezuje na jeden projekt), s klientem vždy uzavíráme smlouvu jen na nejbližší etapu projektu tak, aby obě strany měli volnost k posouzení výhodnosti vzájemné spolupráce a možnost od ní odstoupit. Navíc vždy navazujeme jen takovou spolupráci, kde pracujeme pouze na projektech, které mohou přinést klientovi reálné přínosy podstatně převyšující náklady na projekt.

Součástí přípravy je také pečlivé plánování, zaměřujeme se jen na spolupráci s několika vybranými klienty najednou – netříštíme svou pozornost mezi mnoho paralelně probíhajících projektů.



TÝMOVÁ PRÁCE:

Pro každý projekt je jmenovaný tým, který se skládá z pracovníků klientovy firmy a našich konzultantů. Práce a řízení týmu probíhá na základě odsouhlaseného plánu projektu.

Kromě odborných činností a facilitace v rámci práce týmu, pro tým zpravidla zajišťujeme většinu další nevyhnutelné podpory (např. vypracování specifického software/ zpracování dat za účelem řešení konkrétních problémů, zajištění technické a administrativní podpory,…) tak, že klient je minimálně zatěžován vytvářením podmínek pro uskutečnění projektu. Pro celý průběh projektu plně aplikujeme zásady a postupy projektového řízení.



OTEVŘENOST A KOMUNIKACE:

V rámci každého projektu je kladen velký důraz na otevřenost a dostatečně intenzivní komunikaci. V praxi se to pak projevuje, zejména u transformačních a rozsáhlých inovačních projektů, také tím, že vrcholové vedení klientovy společnosti je pravidelně informováno jak o postupu vlastního projektu, tak i o dalších poznatcích, které mohou být důležité pro usnadnění probíhajícího projektu, resp. pro dosažení dalších, dosud neidentifikovaných přínosů pro klienta.

Součástí komunikace je vždy, kdy o to klient požádá, také objasnění důvodů použití konkrétních metodik a postupů v dané fázi projektu a také otevřená výměna názorů na postoje a přínosy vybraných útvarů klienta.



DŮVĚRNOST:

Zachování důvěrnosti získaných poznatků a informací o klientovi patří mezi stěžejní principy naší práce. V praxi se projevuje v zásadě dvojím způsobem:
•  získané informace o klientově společnosti nejsou za žádných okolností sdělovány třetím stranám ani nejsou využívány jiným způsobem, než pro potřeby klienta,
•  jednotlivá vyjádření pracovníků klienta mají charakter důvěrných sdělení a jsou zachovány v anonymitě vždy, kdy si to tito pracovníci přejí, resp. kdy by zveřejnění sdělení uvnitř klientovy společnosti mohlo být pro nositele těchto názorů nepříjemné.



SPOLUPRÁCE VČETNĚ IMPLEMENTACE:

Vždy jsme připraveni spolupracovat s klientem i na implementaci projektů, na kterých jsme se podíleli, do praxe. Uplatnění této zásady může mít v praxi i takovou podobu, že u vybraných projektů jsme připraveni vázat výši konečné odměny za naši práci na výsledky implementace.

Tento postup je především uplatněn tam, kde je možné dostatečně průhledným způsobem specifikovat stav před zahájením a po implementaci projektu, resp. kde je dostatečná záruka vyloučení negativních vlivů na implementaci, které jsou mimo naší kontrolu.